سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مفاهیم استاندارد سنگ مصنوعی و کفپوش سمنت پلاست

استاندارد در کشورهای دیگر نشانه ای از مراتب عالی می باشد ، ول متاسفانه در کشور ما و بخصوص در زمینه استاندارد مصالح ساختمان ، استاندارد بصورت حداقل ها تعریف گردیده است و نه کمال محصول ، یعنی در صورتیکه شرکتی دارای نشانه استاندارد در مورد کفپوش و موزائیک می باشد یعنی به حداقل ها دست یافته است و متاسفانه نشان استاندارد صرفا جنبه تبلیغاتی برای این محصولات خواهد داشت و نه بیشتر.

جهت سنگ های مصنوعی سمنت پلاست و انواع نماها و کفپوش ها ( موزائیک های سمنت پلاست ) عملا هیچ استاندارد تخصصی ای وجود ندارد. همچنین جهت سنگ های نما ساختمان چه از نوع طبیعی و چه از نوع مصنوعی اداره استاندارد تاکنون هیچگونه مشخصاتی را تصویب ننموده است.

در صورتیکه شما نیز یک تولید کننده سنگ مصنوعی سمنت پلاست میباشید و به دنبال مدرکی جهت اعتبار و یا تبلیغات محصولات نما و سنگ های آنتیک می باشید ، نهایت امر ، ارائه نمونه محصول به وزارت مسکن و شهر سازی و انجام تست هایی بر روی محصول شما و در نهایت دادن یک گواهی از نتایج آزمایش به شما میباشد. این نهایت گرفتن یک مدرک برای اعتبار سنجی محصولات نمای تولیدی شما می باشد.
اما در زمینه سنگ های کف و یا بهتر است بگوئیم موزائیک آنتیک و کفپوش سمنت پلاست ، متاسفانه به دلیل عدم وجود استاندارد تخصصی ، ناچارا باید برای کفپوش های سمنت پلاست اقدام به کسب استاندارد موزائیک بشماره 755 نمائید.
استاندارد موزائیک و کفپوش 755 برای سنگ مصنوعی موزائیک سمنت پلاست
مواردی که در این استاندارد بر روی موزائیک و کفپوش شما انجام خواهد شد : مقاومت خمش ، مقاومت یخبندان ، مقاومت سایشی ، میزان جذب آب ، تلورانس ابعاد ، تابیدگی ، و... و مواردی ابتدایی میباشد .

اگر تولیدات شما جزو نامرغوبترین محصولات سنگ مصنوعی سمنت پلاست نیز باشد ، براحتی و با اختلاف چند برابر موفق به کسب این استاندارد خواهید شد. حتی برخی از آزمایشاتی که برای تولید کنندگان و خریداران سمنت پلاست مهم میباشد در این استاندارد مورد بررسی قرار نخواهد گرفت، همانند آزمایشات مقاومت رنگ در برابر نور خورشید و ...
اگر بخواهیم استانداردی را برای کفپوش های سنگ مصنوعی سمنت پلاست در نظر بگیریم میتوانیم به حداقل مشخصات زیر اشاره نمائیم : درصد جذب آب کمتر از 3 درصد ، مقاومت سایشی 0/4 گرم بر سانتیمتر مربع ، مقاومت یخبندان بین 50 الی 70 درجه سانتیگراد زیر صفر ، مقاومت خمشی حداقل بین 110 الی 200 کیلوگرم ، مقاومت حرارتی 200 الی 300 درجه سانتیگراد ، مقاومت تلورانس دمایی 500 سیکل ، فاقد تلورانس ابعاد ، فاقد تابیدگی و یا +-1 میلیمتر ، مقاومت فشاری بین 800 الی 1200 کیلوگرم ، مقاومت رنگ در برابر تابش نور خورشید ، مقاومت در مقابل بارانهای اسیدی و بسیاری موارد دیگر

راهکار دیگر صرفا جهت کسب اعتبار در میان مشتریان و خریداران و جهت تبلیغات ، استفاده از ایزوهای کنترل کیفیت ، رضایت مشتری ، ایزو زیست محیطی و مواردی همانند آن است ، بسیاری از شرکت ها وجود دارند که با پرداخت مبلغ 2 الی 3 میلیون تومان این گواهی نامه ها را بدون طی کردن مراحل اجرای ایزو به شما خواهند داد. ولی بسیار خوب است که در سیستم های مدیریت خود و درون سازمان ، این موارد پیاده سازی شده و واقعا به کسب ایزو مورد نظر نائل گردید.

جهت کسب استاندارد در مورد کفپوش ها ، شما باید یک نفر که در رشته های تحصیلی : مهندسی شیمی ، مهندسی عمران ، زمین شناسی ، فیزیک و... را به اداره استاندارد استان خود کتبا معرفی نمائید ( این رشته ها اجباری میباشند ، اما برخی از اداره های استاندارد ، با ارائه یک نامه از شرکت های ارائه دهنده تکنولوژی مبنی بر اینکه فرد مورد نظر بیش از 6 ماه در واحد محقق مشغول به فعالیت و طی کردن دوره ها و ... بوده است ، شخص شما را قبول و نیاز به استخدام فرد جدید جهت مسئول کنترل کیفی نمی باشد). این فرد یک امتحان اولیه پس از مطالعه جزوه ای که دانلود آن در این صفحه گنجانده گردیده ، و قبولی در آن ، به تهران و اداره استاندارد مرکزی معرفی گردیده و مدت یک روز در آنجا آموزش خواهد دید.

پس از طی مراحل نمونه گیری محصول و انجام خواسته های استاندارد ، شما موفق به کسب استاندارد در مدت زمان کمتر از یک ماه خواهید شد.

برای خرید و دریافت لیست قیمت با کارشناسان فروش ما در تماس باشید .

سنگفرش سپاهان قادر است بهترین محصولات را با ارزان ترین قیمت در سراسر ایران به شما تحویل دهد.

آدرس کارخانه :
اصفهان روبروی شهرک صنعتی جی

ارتباط با ما :

http://sepahan-co.ir

03135224183

09132074869